Adni jó!

Egészségedre

Te is biztosan tudod, mi válik az egészségedre és mi nem.  Igaz ugyan, hogy mindhalálig túlélésre vagyunk programozva, de az már messze nem mindegy, hogy milyen állapotban éljük le az életünket.

Ha volna elegendő pénzed és rengeted időd, másként gondolnál az egészségedre? Képes lennél mindhalálig megenni azokat a kajákat, amelyeknek ma – még a gondolatától is – hányingered lesz?

Nos, ezt én nem voltam képes felvállalni, ezért más megoldás után néztem. Elmesélem. Jó?

Amikorra a végére érsz,  talán kedvet kapsz, hogy próbára tegyél valamelyik “kísérleti alanyom” elkészítésével. 😀

Szeretem az újdonságokat és különös izgalommal tölt el a kísérletezés. Sül(t)- és főzeményeim 🙂  első számú tesztelője a férjem. A gyerekek szerint ő nem mérvadó, ebből a szempontból, mert egyrészt

  1. elfogult velem szemben, másrészt – talán éppen ezért -,
  2. mindent megeszik, amit eléje teszek, meg még minden mást is. 😀

Az újdonságok bemutatására rendszeresen használom a családi összeröffenéseket. No, nem azért, mert kísérleti nyúlnak nézem a gyermekeimet és a családjukat, de több száj több ízt érez.

“Ember kísérletet” csak magamon folytatok, amióta tudom, hogy diabéteszes  lettem. Szerencsére még nem vagyok inzulinos és nem szeretnék az lenni, természetesen. Magas vérnyomásosnak számítok, bár már az ideális érték alattira sikerült ledolgozni, valamint – a saját lustaságától  sorvadó 😀 – alul működő pajzsmirigyem is van. 

Miért kísérletezek a receptekkel?

Mondok néhány fontos érvet:

  1. A fenti három gráciát – pajzsmirigy, vércukorszint, vérnyomás – muszáj kordában tartanom. 
  2. A megszokott ízekről nem akarok lemondani.
  3. A salátákat szeretem, de nem minden helyett és nem minden áron.
  4.  Az időm annál értékesebb, minthogy a dupla menü miatt többet legyek a konyhában, mint eddig,
  5. és a havi kosztpénzem régi kereteit sem szeretném túl lépni, emiatt.
  6. A sport – túlsúly esetén – nehéz. Egyes irányzatok szerint kockázatos is.  És ez kifogásnak sem utolsó. 🙂

 Az életmódunknak  3 fő eleme van: 

  • a gondolkodás módunk vagy hívhatjuk hozzáállásnak is,
  • a táplálkozási szokásaink és
  • a mozgásunk.

Szándékosan nem helyes életmódról és/vagy életmód váltásról beszélek, hiszen mondják azt az orvosok éppen eleget. Tapasztalatom szerint a táplálkozási szokásunk az, amelyet a leggyorsabb és a legegyszerűbb átalakítanunk. Az sem mellékes, hogy látványos eredményeket lehet elérni vele. Bár meg kell tanulni elviselni az ismerősök irigykedő pillantásait is. Ha ez zavar, bele se kezdj. 😀

A kis lépések embere vagyok, mert megváltoztatni valamit, ami már régóta az életünk része és ráadásul még szeretjük is, az nemcsak embert próbáló feladat, hanem még az ember lányának is igazi erőpróba. 🙂 

Szeretem a természetes megoldásokat és tudom, a táplálkozás csak az egyik eleme az életmódnak. Úgy gondolom, minden fejben dől el, de üres hassal maximum hőbörögni vagy kaja után sóvárogni lehet.

Miért kellene választanunk a valami fogunkra valót eszünk-e vagy jót teszünk-e magunknak a kiszemelt étellel érzések között? 

Nem, nem kell. Sőt, nem is javaslom. Eleve vesztésre van ítélve a dolog. Csak ideig-óráig működik a józan ész, mert az ösztönök és a megszokás erősebbnek bizonyulnak. 

Akkor, hogyan csináld? Okosan, intelligensen, “falatonként”.

Úgy indultam, hogy a kenyérrel kezdtem. Elsősorban, mert olyan nagyon szerettem és úgy gondoltam, erről biztosan nem tudnék lemondani. Éppen ezért elkezdtem 2006. januárban itthon sütni a kenyeret, kiflit stb. A teljes kiőrlésű lisztek tesztelésével indítottam.
Nem divatból, hanem azért, mert egy trauma ráébresztett, nem mehet tovább úgy, ahogyan addig  éltem. 

Csak nagyon halkan jegyzem meg, akkor még kis hazánkban keveseknek volt megfizethető az internet. Például mi egy internet kávézóba jártunk, hogy a vidéki egyetemen tanuló lányunk e-maíljeit elolvashassuk. Akkor még senki nem tudta, hogy a Google barátunk mindenre tudja a választ. Igaz, néha kicsit hazudós, ezért muszáj utána járni az információinak. 😀

Szóval, magamnak kellett kitalálni hogyan csináljam és – webáruházak hiányában – a klasszikus gyaloglós- vagy közlöködéses technikával a beszerzési forrást megtalálni, majd az árut haza cuccolni. Milyen szerencse, hogy akkor már –  hétköznapi használatra is – divatban volt a hátizsák. Boldogan szakadtunk meg a súlya alatt. 😀

Aztán, amikor már volt egy kis gyakorlatom, a sütemények is sorra kerültek. Ehhez aztán – egy idő után – kutatni kezdtem a cukrot helyettesítő termékeket. Sok félét találtam és majdnem mindet ki is próbáltam. A végső célom az volt, hogy legyen sütés- és főzés álló is, kellemetlen műanyag mellékíz nélkül.

Ma is keresem az újdonságokat, hiszen folyamatosan jelennek meg az interneten a legkülönbözőbb  étrendek és diéták. A hátam mögött lévő 11 év tapasztalata segít abban, hogy ne higgyek el mindent.

Csak olyat ajánlok, amit kipróbáltam és számításokkal tudom alátámasztani, hogy tényleg az egészségedre válik.

Az egészséges- és sikeres súlycsökkentéshez, súlykontrollhoz vezető út nem a nagy fogadalmakkal, nem a divatos diétákkal és nem az önsanyargató fogyókúrákkal és pláne nem csodabogyókkal van kikövezve.

Mégis sokan vágnak bele. Ugyan miért?

Azt gondolják, nekik sikerülni fog.

Aztán, amikor mérséklődnek vagy elmaradnak az eredmények, akkor elfogy a lendület, oda a kitartás és jönnek a kifogások, hogyaszongya:

  • van benne ez+az, amit nem szeretek és éhes maradtam, 
  • a páromnak/a családomnak nincs rá szüksége
  • és azt mondták, így is szeretnek,
  • nincs se időm, se pénzem csak magamnak készíteni,
  • ésatöbbi, ésatöbbi, ésatöbbi.

Csupán egyetlen nyitja van a dolognak, szerintem. Mégpedig az, hogy az ízlésedet, a lehetőségeidet – időben, pénzben, mozgásban – legjobban Te ismered. Ezt gondold végig! 

Járd a magad útját!

  • Mert akik tényleg szeretnek,
  • akiknek fontos, hogy jól érezd magadat a bőrödben,
  • akiknek számít, hogy mosolygós és vidám legyél,

azok  támogatni fognak, sőt – előbb vagy utóbb – követni is. Valószínűleg – csupán kíváncsiságból – eleinte bele-belekóstolnak abba, amit éppen magadnak készítettél. Innen már csak egyetlen lépés, hogy véget érjen a “kétlaki-koszt” ideje és mindenki egészséget egyen. 

Elindulni a legnehezebb, tudom. Ezért igyekszem ebben segíteni – ha szeretnéd.  Tedd meg az első lépést! 

BíborHírek! Kérem!


Akkor iratkozz fel most!

 

Őszintén érdekel a véleményed! Mit szeretnél itt látni? Miről beszélgetnél a legszívesebben?

Írd meg a Hozzászólásokban vagy a Bíborkalaposok facebook oldalán!

(Visited 63 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..